Payson har ordet: Så blir du e-handelns vinnare

Idag är konsumenterna allt mer otåliga och har större krav på hur en e-butik bör se ut, fungera och agera. Känner du igen dig? Att handla i en butik på nätet ska gå fort och varorna ska helst komma samma dag. Finner vi inte det vi söker i en e-butik går vi vidare till nästa. Tiden blir allt viktigare och e-handelns vinnare är dom som bäst möter konsumenternas behov.

En nisch får dig att sticka ut i mängden

Att ha en nisch betyder inte att du måste ha ett mindre utbud av produkter. För dig som har ett brett produktsortiment kan din nisch istället vara att allt i webbshopen kostar 200 kr, att kunden alltid får ett extra snyggt levererat paket eller att din webbshop har långa öppettider med korta svarstider. Hitta något som du är bra och som du tycker är roligt och gör detta till din fördel!

Om du väljer att bli expert inom ett visst område och sälja en viss typ av produkt ger det dig självklart många gratis fördelar, både i hur du kan rikta din marknadsföring till rätt målgrupp men även att din hemsida blir SEO-anpassad mot de viktigaste sökorden. Det gör att du lättare hamnar högt upp i sökresultaten när kunderna söker efter den produkt du säljer. I Paysons kartverktyg ”Lokala e-butiker” kan du registrera din butik inom en viss kategori, perfekt för kunder som vill handla lokalt även på nätet

Valfriheten bland betalsätten

Dina kunder har ett favoritsätt att betala på, vissa vill få hem varan först och andra vill få köpet överstökat med detsamma. Om det önskade betalsättet inte finns tillgängligt riskerar du att kunden avbryter sitt köp. Därför är det viktigt att du erbjuder alla betalsätt, dvs. kort, bank, faktura, delbetalning och någon mobil betallösning. Glöm heller inte tidsaspekten – köpet ska gå fort till! Behöver kunden fylla i ett långt formulär hoppar kunden lätt av, använd därför en smidig kassa som kunden känner igen med så få steg som möjligt. Det ökar möjligheterna till fler genomförda köp! Läs mer om betallösningar på nätet här.

Tiden blir allt viktigare

Tillbaka till konsumenternas otålighet. Det är viktigt att kunden utöver betalsätt också får välja hur och när varan ska levereras. En del föredrar fraktfria leveranser och ser detta som en av de viktigaste faktorerna när de handlar i en e-butik. För andra är hemleverans föredraget medan vissa vill få sin order till ett specifikt postombud. Täck så många leveranssätt som möjligt, och var transparent med hur lång leveranstiden är. Att skylta med 1–2 dagars leveranstid på hemsidan kommer möjligtvis att locka fler kunder, men en arg kund som inte får sin leverans i tid är ingen bra marknadsföring för din webbshop. En glad kund däremot genererar oftast fler nöjda kunder!

Vill du att din verksamhet ska växa snabbt så är rätt marknadsföring, trygga betalningar & fungerande logistik tre viktiga faktorer för en lyckad e-butik. Kunderna förväntar sig att det ska vara lika enkelt – om inte enklare – att handla från en nätbutik istället för i en fysisk butik. Idag står e-handeln för nästan hela tillväxten i sällanköpsvaruhandeln, och 80 % av alla sällanköpsvaror börjar digitalt i form av exempelvis en sökning. Kunderna gör sin research på nätet, så därför till att erbjuda det kunderna söker så är möjligheterna stora att de handlar just i din webbshop!

Payson bjuder på transaktionsavgiften den första månaden!

Vill du prova Payson Checkout 2.0 helt kostnadsfritt? Payson bjuder just nu på transaktionsavgiften i 30 dagar till nya kunder*. Inga fasta avgifter och ingen bindningstid!

1. Öppna ett företagskonto hos Payson via länken
2. Erbjudandet aktiveras automatiskt när kontot är godkänt (1 arbetsdag)
3. Sök och aktivera Payson Checkout 2.0 i back-end i din butik

 

Är du redan Paysonkund men vill uppgradera till Payson Checkout 2.0 och ta del av erbjudandet?*
1. Ansök om ett fakturaavtal hos Payson
2. Aktivera erbjudandekoden ”krokedil” på ditt PaysonKonto under Marknadsföring
3. Aktivera Payson Checkout 2.0 i din butik

*Villkor för erbjudandet
Erbjudandet avser enbart nya kunder till Payson Checkout 2.0 som förutsätter att Samarbetsavtal för PaysonFaktura upprättas med Payson AB. Sedvanlig prövning tillämpas. Erbjudandet aktiveras från det datum företagskontot på Payson blir godkänt och löper därefter i en kampanjperiod av 30 dagar.

Transaktionsavgift/provision i procent av överlåtet fordringsbelopp under kampanjperioden är 0 %, 0 kr samt ingen bindningstid för kampanjperioden. I övrigt gäller prislista för tjänsten och övriga avtalsvillkor. Efter kampanjperiodens slut, om avtalen med Payson AB inte sägs upp senast kampanjperiodens sista dag, aktiveras avtalen i sin helhet enligt gällande Prislista och uppsägningstid (§1.20 Allmänna avtalsvillkor fakturaköp) etc.

Erbjudandet går inte att kombinera med andra erbjudanden. Payson förbehåller sig rätten att neka erbjudandet eller avsluta erbjudandet i förtid. Sista datum för att aktivera erbjudandet är 31 juli 2018.

Posted on