Merförsäljning i WooCommerce med Post Purchase Upsell 3.0

Merförsäljning i WooCommerce med Post Purchase Upsell

Direkt merförsäljning inom ett par minuter i WooCommerce. Få ett ökat ordervärde och högre intäkter i din ehandelsbutik med Post Purchase Upsell för WooCommerce. Erbjud dina kunder att med ett klick lägga till utvalda produkter till sin beställning, efter att de genomfört ett köp.

Efter en period av utveckling, utvärdering och förbättring har vi nu glädjen att presentera Post Purchase Upsell 3.0!

Post Purchase Upsell är från och med version 3.0 blockbaserat, där du bygger dina egna erbjudande med hjälp av block. De block som finns i dagsläget är Product offer, Linked Products offer och Urgency timer.

Product offer:
Med detta block väljer du vilka produkter du vill erbjuda i denna Upsell. Använder du detta block så kommer kunden alltid bli erbjuden dina utvalda produkter på Tack-sidan.

Linked Products offer:
Ge dina kunder erbjudanden baserat på vilka produkter du har länkat ihop. Om en beställning innehåller en eller flera produkter du har länkat samman kommer de länkade produkterna erbjudas på Tack-sidan.

Urgency timer:
Lägger till en klocka som visar hur lång tid kunden har på sig att lägga till ytterligare produkter till sin beställning.

Erbjudanden med rabatter

Du kan välja att sätta rabatter på dina erbjudanden. Antingen en fast rabatt, eller procent på ordinarie pris. Självklart kan du även ha erbjudande utan rabatter. Du kan även skapa olika Upsell-förutsättningar beroende på vilka produkter en beställning innehåller. På så sätt ökar du chanserna för merförsäljning i din WooCommerce-butik.

Merförsäljning i WooCommerce med rabatt

Bestäm när en Upsell ska visas

Sätt regler på toppnivå för när en kund ska presenteras med ett erbjudande.

Always
Det här erbjudande kommer alltid att visas, så länge beställningen innehåller en produkt som triggar erbjudandet.

Product
Med denna inställning bestämmer du vilken produkt, eller vilka produkter, en beställning måste innehålla för att denna regel ska gälla.

Ett exempel:

Du har skapat en Upsell med ett Linked Products offer, där du erbjuder Upsells om en beställning innehåller produkt A, B eller C.

Med inställningen Always så räcker det att en beställning innehåller minst en av dessa produkter för att kunden ska få ett erbjudande.

Om du däremot har inställningen Product, kan du bestämma att beställningen måste innehålla produkt C för att din Upsell ska aktiveras. Då kommer inga erbjudanden att presenteras om beställningen bara innehåller produkt A eller B, även om det finns produkter som är länkade för Upsell-erbjudanden.

Erbjud alltid merförsäljning i WooCommerceMerförsäljning i WooCommerce baserat på produkter

Skapa flera Upsells

Du kan lägga till en, eller flera, Upsells där du kan sätta upp olika regler för hur och när ett erbjudande ska visas efter ett köp. Du kan sen bestämma i vilken ordning dessa ska prioriteras.

Detta är bra om du vill ha olika Upsells baserat på vad dina kunder köper. Det kan också vara användbart som alternativ om produkter är slut i lager.

En produkt som finns med i den ursprungliga beställningen erbjuds inte som Upsell, även om den enligt de uppsatta reglerna kvalificerar sig.

Ett exempel:

Du har skapat en Upsell med Product offer blocket där du alltid erbjuder produkt B och C efter ett genomfört köp. Oavsett vilka produkter beställningen innehåller.

Men du vill kanske erbjuda rabatt på dessa produkter (B och C) om kunden också köper produkt A?

Då skapar du en ny Upsell, med Linked Products offer blocket konfigurerat med rabatt på produkterna B och C. Denna Upsell ger du sen prioritet 1. Din först skapade Upsell, med Product offer blocket, sätter du till prioritet 2.

Nu har du konfigurerat det så att en kund som köper produkt A kommer erbjudas att köpa till produkterna B och C till ett rabatterat pris. Samtidigt som de som inte köpt produkt A ändå kommer att erbjudas B och C, men till ordinarie pris.

Styla dina erbjudanden

Använd block editorn för att anpassa layout och design på dina erbjudanden, så de passar ihop med resten av din webbutik och företagsprofil. Du kan dessutom ändra ordning och lägga till block, för att ytterligare lyfta och uppmärksamma dina erbjudanden.

 

Merförsäljning i WooCommerce med Klarna Checkout och Qliro One

Post Purchase Upsell för WooCommerce fungerar idag med Klarna Checkout för WooCommerce och Qliro One för WooCommerce. Det stöder också WooCommerce standard betalningsmetoder Banköverföringar, Betalningar med check och Betalning vid leverans.

Vi kommer att lägga till stöd för fler betalsätt. Det kommer också läggas till ett alternativ för att skapa en ny order med de erbjudna produkterna. En fallback om ditt betalsätt inte stöder att en beställning uppdateras.

Klarna
Qliro

Prova gratis i 30 dagar

Prova Post Purchase Upsell gratis i 30 dagar! Därefter kostar det 250 SEK/månad (ex moms).

Du betalar med kort, men första dragningen dras inte förrän 30 dagar efter lagt köp.

Vill du inte fortsätta efter denna provperiod så går du enkelt in på ditt konto här på sidan och avbryter kommande betalningar innan perioden är slut.

 

Påbörja din 30 dagars gratisperiod

 

Du kan också läsa mer om Post Purchase Upsell pluginet eller ta en titt på dokumentationen.

Fullständig Changelog för version 3.0

  • Feature – Added the ability to configure multiple different upsell offers that can be shown to the customer using different rules and priorities using a logic engine.
  • Feature – Enabled the configuration of upsell offers using the block editor to be able to customize the layout and design of the upsell offers to better suit your site.
  • Feature – Added support for offering products at a discounted price, either percentage or fixed.
  • Feature – Added a custom linked product type specific for Post Purchase Upsell, allowing you to use Cross-Sells and Upsells for other purposes while still using linked types for your product offers.
  • Feature – Added a Always rule to that will always pass and show the upsell offer, as long as the offer has viable products to display to the customer.
  • Feature – Added a Product rule that will only show an upsell offer as long as one or more of the products selected in the rule is in the order when the customer is viewing the thankyou page.
  • Feature – Added a Linked offer type that will show any linked products to the products in the order when the customer is viewing the thankyou page.
  • Feature – Added a Product offer that will show only the specific products that you want as the offer when the customer is viewing the thankyou page.
  • Enhancement – Added an automatic conversion of the old settings to a new format when upgrading from an older version of the plugin to version 3.0.0 or newer.

Utvalda WooCommerce plugin

featured-partial-delivery

Partial Delivery för WooCommerce

Partial Delivery för WooCommerce möjliggör att handlare kan dela upp en beställning på flera försändelser. Via ett logiskt gränssnitt kan du skicka en eller flera artiklar i varje leverans.
featured-shipping-connector

Krokedil Shipping Connector

Boka leveranser hos nShift direkt från WooCommerce med Krokedil Shipping Connector när du låter dina kunder själv välja leveranssätt och utlämningsställe med nShift Checkout eller Klarna Shipping Assistant.
featured-post-purchase-upsell-2024

Post Purchase Upsell för WooCommerce

Öka ordervärdet och få högre intäkter. Med Post Purchase Upsell kan kunden lägga till ytterligare produkter till sin beställning efter att de genomfört ett köp. De väljer enkelt vilka av de valbara produkterna de vill lägga till och uppdaterar sin order med ett klick.