Digital närvaro för företag Del 1: Strategi och planering

Vi på Krokedil tillsammans med Aktiva Arvika (en förening som verkar för en aktiv stad) och Arvika kommun bestämde oss för att styra upp en workshop i digital närvaro. De flesta små- till medelsstora företag ställs ibland för en utmaning med den digitala närvaron. Det kan vara allt från att hitta på vad det är man ska kommunicera till att hitta tid och upprätthålla en kontinuitet. Vi ville ge företagen, oavsett hur mycket de jobbat med digital närvaro sen innan, lite verktyg som de kan ha med sig för att underlätta.

Vikten av en digital strategi

Här på krokedil.se har vi många gånger pratat om vikten av en strategi och planering när det gäller digital närvaro. Utan en strategi vet du inte vad du ska publicera och utan en planering vet du inte när du ska publicera och var. Vi har tidigare skrivit om planering av digital närvaro här och hur man kan tänka ang. innehåll här.

En lyckad branschblandning

Det var ett en salig blandning av företag som kom på får fruskot workshop. Allt från stans största matbutik och industrier till museer och handlare. Tack vare den ”branch-blandningen” kunde deltagarna byta erfarenheter mellan varandra och ge varandra tips. De kunde också gå ifrån vår workshop med en början till en digital strategi och en digital planering för november.

Nästa vecka kör vi del 2 som kommer handla om Google My business, Facebook och Instagram. Tack alla som deltog i del 1!

Inlägget gjort
Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *