Vårt arbete med att skapa extensions till e-handelslösningen WooCommerce fortsätter. Den här gången kan vi stolt presentera en betalningsväxel till den skandinaviska leverantören DIBS.

DIBS Gateway

WooCommerce DIBS Gateway är ett tillägg som utökar WooCommerce funktionalitet så att du kan ta betalt via DIBS. Eftersom DIBS hanterar själva transaktionen behöver du inte något SSL-certifikat på din webbplats.

För att använda betalningsväxeln behöver du dels ett avtal med DIBS men också ett så kallat inlösenavtal med din bank. DIBS kan hantera betalningar i följande valutor:

  • Danish Krona
  • Euro
  • US Dollar $
  • English Pound £
  • Swedish Krona
  • Australian Dollar
  • Canadian Dollar
  • Icelandic Krona
  • Japanese Yen
  • New Zealand Dollar
  • Norwegian Krona
  • Swiss Franc
  • Turkish Lire

Läs mer om och köp WooCommerce DIBS Gateway här →

23 reaktioner på “DIBS gateway för WooCommerce

  1. Hej!

    Köpte denna extension och har några problem/frågor:

    * MD5 checken verkar inte gå igenom. Får en note i ordern om att ”MD5 check failed for Dibs callback with order_id:” fast jag har dubbelkollat att MD5-nycklarna är samma i WP och i DIBS-admin.

    * Om man klickar ’cancel’ i DIBS-fönstret så cancelleras inte ordern i WooCommerce.

    Har ni några förslag på hur man kan lösa detta?

    mvh
    /D

    1. Hej Daniel!
      Ursäkta det sena svaret. Har du WordPress installerat i rooten på ditt webbhotells-konto? Jag kan kontakta dig via e-post så ska vi se till att lösa det.

      Mvh /Niklas

  2. Hej!
    Jag har också köpt plug-in:et Jag undrar om det finns något uttänkt sätt att hantera cancelurl i Gatewayn mellan DIBS och WooCommerce. Kopplingarna till alla andra shopspecifika sidor sätts i inställningarna för WooCommerce förutom för en avbruten order. Hur löser man detta? Inte pilla i .htaccess-filen va? Man vill ju inte röra något i plug-in:et heller.

    Mvh /Filip

    1. Hej Filip,
      Du ska inte behöva sätta upp några extra sidor för cancelurl. Pluginet känner av om cancelurl-sidan anropas och redirectar sedan anropet vidare till WooCommerce funktion cancel_order(). Har du problem mer returen så kan du höra av dig till WooThemes support. Kan inte dom lösa det så blir vi inkopplade och hjälper till.

  3. Är det möjligt för er att integrera DIBS med Subscriptions?

    http://docs.woothemes.com/document/payment-gateway-integration-guide/

    Hade gärna köpt er gateway men behöver verkligen det ovanstående för att det ska fungera.

    1. Hej, ursäkta sent svar. Subscriptions är planerat men när det blir av är lite oklart för tillfället. DIBS har lite funderingar på hur de ska erbjuda en modul till WooCommerce i framtiden. Tills jag vet hur de ska göra så vill jag inte lägga för många utvecklingstimmar på den nuvarande versionen.
      /Niklas

  4. Hei,

    Etter oppgradering til siste versjon av Dibs til woocommerce får vi dette problemet
    Warning: preg_match() [function.preg-match]: Unknown modifier ’c’ in /home/hjemmekatalog/public_html/wp-content/plugins/woocommerce-gateway-dibs-form/gateway-dibs.php on line 707
    Warning: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/hjemmekatalog/public_html/wp-content/plugins/woocommerce-gateway-dibs-form/gateway-dibs.php:707) in /home/hjemmekatalog/public_html/wp-includes/pluggable.php on line 876
    Noen forslag til løsning på dette problemet?

    1. Hej Tor!
      Problemet visar sig tydligen på vissa serveruppsättningar/php-versioner. Jag har åtgärdat detta i en uppdatering (version 1.3.5) som förhoppningsvis blir tillgänglig under dagen.
      Mvh /Niklas

  5. Uppgraderade till senaste Woocommerce och när jag aktiverade dibs 1.3.4 fick jag följande felmeddelande: Warning: preg_match() [function.preg-match]: Unknown modifier ’p’ in /plugins/woocommerce-gateway-dibs-form/gateway-dibs.php on line 707

    Något som du känner till?

    1. Hej Per!
      Problemet visar sig tydligen på vissa serveruppsättningar/php-versioner. Jag har åtgärdat detta i en uppdatering (version 1.3.5) som förhoppningsvis blir tillgänglig under dagen.

  6. Kommenterade bort rad 693 och neråt så fungerar det tillfälligt tills din buggfix kommer. Tack.

  7. Händer det något med subscriptions? jag står i startgroparna med en prenumerationstjänst och just nu verkar det inte finnas något för woo commerce 🙁

    1. Hej Jonas,
      Ledsen för det sena svaret. Den prenumerationsbetalning som vi har planerad är genom DIBS och PayEx. Är det någon av de betalningsmodulerna som skulle funka för dig?

      1. Jag har egentligen inte bestämt mig för någon modul än.

        jag tycker woo commerce verkar som en bra plugin och skall som sagt erbjuda en prenumerationstjänst med årliga eller månatliga debiteringar för varje abbonnemang…

        1. Jag skulle tro att både DIBS och PayEx kommer att stöda subscriptions någon gång under hösten. PayEx ser ut att bli först. Jag hoppas att vi har den klar i slutet av augusti.

          1. Hur gick det subscriptions för DIBS eller Payex? Något nytt på den fronten?

          2. Hej Peter,
            Hemskt ledsen för det extreeemt sena svaret på frågan. Missade det helt och hållet. En första version av stöd för subscriptions finns nu för PayEx. Det kommer en uppdatering med lite buggfixar inom några dagar.
            /Niklas

  8. Går det att använda gatewayen till DIBS PayByBill?

    1. Halloj Per!
      För tillfället går det inte att använda DIBS-modulen till det. Vet inte hur mycket jobb som krävs för att inkludera denna funktion. Jag kan kolla upp det och återkomma till dig. Mvh /Niklas

      1. Jag antar att frågor egentligen skall gå via wootheme tickets, men jag har inte fått något svar därifrån.

        DIBS says that this plugin dont support the parameter ”StructuredOrderInformation” for PayByBill. More info: http://tech.dibs.dk/integration_methods/flexwin/paybybill/

        If parameter added the PayByBill will work.

  9. Har också lagt en ticket på woothemes men inte fått något svar, kanske någon annan som vet:

    VI har mobilnummer för våra kunder, och vill tillåta bindestreck bland annat. När man använder Paywin och skickar med det så får man ett felmeddelande (Paywin stöder bara +, siffror och mellanslag i mobilnumret).

    Någon som har en idë om hur man kan lösa detta?

    /Hans

  10. Köpte denna extension och har några problem/frågor:

    Vi upplever sedan en tid tillbaka att alla ordrar som skickas till Woocommerce är avbrutna fast de i realiteten är genomförda av DIBS vilket i sin tur medför att vi inte får orderbekräftelser på mail från själva shoppen. Vi får endast mail från Dibs om att betaling är gjenomförd. Detta har uppstått i början på Januari 2014. Har du någon möjlig förklaring på detta?

    1. Hej,
      Ursäkta det sena svaret. Om du inte får info tillbaka från Dibs till WooCommerce om genomförda köp så beror det troligtvis på inställningar i ditt Dibs-konto eller någon form av brandväggsinställning hos ditt webbhotell.

      Lägg gärna en supportticket hos WooThemes om felet kvarstår så tittar vi närmare på det.

Kommentarer är stängda.

Top